zondag 25 mei 2014

Held


Niet te geloven dat de man volgende maand 70 jaar wordt: Jeff Beck. Ik zag hem zonet optreden in de Ronda-zaal van het nieuwe TivoliVredenburg. Fijne concertzaal is dat geworden, minder te spreken ben ik over de sfeerloze entree en de grote verstopping na afloop op de smalle trappen. Er zal maar brand uitbreken. Maar dit terzijde. Ik vond het wel bijzonder om een van mijn gitaarhelden van vroeger live te kunnen zien. En hij speelde werkelijk nog fenomenaal. Van de fusionrock waar hij zich van bedient ben ik niet zo gecharmeerd (en dat is een understatement), en de begeleiding was meestens weinig subtiel, maar het was een genot om de man op zijn Stratocaster aan het werk te zien. De recensie volgt nog. 'Cause We've Ended As Lovers' (toen ik een jaar of 15 was vond ik dit een van de geilste nummers die ik kende) speelde hij als afsluiter.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten