dinsdag 8 april 2014

Vijftien jaar


Ter ere van het vijftienjarig bestaan van online muziekmagazine KindaMuzik werd de medewerkers gevraagd een stukje te schrijven over de muziek waarnaar men luisterde op vijftienjarige leeftijd. Hieronder mijn bijdrage en een (klasse)foto van mij uit die tijd. Er valt natuurlijk veel meer over die periode te schrijven en wellicht doe ik dat een andere keer.
 
"Ik bevond me in een muzikale overgangsfase toen ik vijftien jaar was. Met een been stond ik in de muziek die ik van huis uit had meegekregen (Pink Floyd, Supertramp, Dire Straits, Queen), het andere been wilde - geïnspireerd door meer vooruitstrevende vrienden - naar muzikale vernieuwers als Tom Waits, Japan, David Bowie en Frank Zappa. Maar ik luisterde het meest naar de donkere wave van Simple Minds (New Gold Dream), U2 (October), The Cure (Seventeen Seconds) en Tears for Fears (The Hurting!). Niet veranderd in al die jaren is mijn gevarieerde muzieksmaak: toen ik vijftien jaar was draaide ik ook 'Tubular Bells' van Mike Oldfield grijs op mijn walkman…"


Geen opmerkingen:

Een reactie posten