Top 6 van 2014
Vanwege een verhuizing en aanverwante zaken heb ik in 2014 het een en ander gemist op muzikaal gebied. Vandaar geen top 10 dit jaar, maar een top 6.
1. John Fullbright - Songs
Een van de grootste singer-songwritertalenten van deze generatie. Ook het tweede studioalbum van de midtwintiger met doorleefde stem puilt uit van de gevoelige prachtsongs.
2. Piers Faccini - Songs of Time Lost
Wereldmuziek, folk, klassiek, filmmuziek: de muzikale koers van deze Italiaanse Brit lijkt wat onbestemd. Een constante is de sensitieve stem die aan Nick Drake doet denken.
3. De Staat - Vinticious Versions
Gestripte versies van eerdere nummers blijven keurig overeind, sterker nog: ze zijn
vaak beter dan de originele uitvoeringen.
4. Alt J - This Is All Yours
Op het tweede album van deze even enigmatische als fascinerende Britse formatie openbaart zich, na een weifelend openingsnummer, wederom veel muzikale schoonheid.
5. Eriksson Delcroix - For Ever
Prachtige americana van het Belgisch duo Bjorn Eriksson en Nathalie Delcroix, die bewijzen dat rootsmuziek ook hip en sexy kan klinken.
6. Fink - Hard Believer
Voormalig dj heeft intussen ook al een vijftal albums op zijn naam met intrigerende, donkere en veelal ingetogen songs. 'Hard Believer' is er weer zo een.
Ook goed vond ik:
Nick Waterhouse - Holly
Angus & Julia Stone - Angus & Julia Stone
Elbow - The Take Off and Landing of Everything
Leonard Cohen - Popular Problems
En dat maakt 10, haha ...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten