maandag 7 oktober 2013

Het is


Vandaag voor het eerst eens goed naar het nieuwe album van Eefje de Visser Het is geluisterd. Haar debuut vond ik veelbelovend, maar ook wat wisselvallig. Met haar eigenzinnigheid en bescheiden voorkomen is ze hoe dan ook een prettige nieuwkomer in de Nederlandse popmuziek."Het liedje is er bij mij eerder dan de tekst. Ik denk dat mijn teksten zonder de muziek niet overeind blijven", zegt ze in een mooi interview met Menno Pot voor de Volkskrant. De recensent ziet het zo: "De zinnen zweven en de woorden hebben stootkussentjes." Eefje de Visser maakt intrigerende muziek. Vanmiddag had ik op een gegeven moment het idee dat ik naar een instrumentale cd aan het luisteren was. De teksten drongen niet meer tot me door; ik hoorde alleen nog de mooie melodielijnen in elkaar overlopen. De stem van Eefje de Visser was een (zacht klinkend) instrument geworden dat prima paste bij haar muziek.
 
                          

Geen opmerkingen:

Een reactie posten