dinsdag 17 december 2013

La Chouffe

Anderhalve week geleden verblijdde Sinterklaas me (niet geheel onverwacht) met 'The Little Black Songbook', een fraai kleinood met de teksten en gitaarakkoorden van - maar liefst - tachtig songs van Tom Waits. Bedoeld om mijn gitaarspel en (met name) mijn zang wat aan te scherpen. Jammer dat het een pocketuitgave betreft, hetgeen tegelijk lezen en spelen er niet eenvoudiger op maakt. In een bijbehorend gedicht refereerde de Sint (alias mijn neefje) fijntjes aan een avond tijdens de familiebijeenkomst in de Ardennen van oktober dit jaar: na enige La Chouffes en rode wijntjes waagde ik het om een lied te willen spelen (ik meen 'Norwegian Wood'). Helaas kreeg ik de ene vinger niet meer voor de andere. Om over mijn stem nog maar te zwijgen. Een bijzondere gewaarwording, dat wel. Met het songbook kan ik mooi gaan oefenen en het is natuurlijk een legitieme reden om hier weer eens wat van Tom Waits te plaatsen.   



Geen opmerkingen:

Een reactie posten