woensdag 11 november 2015

Editors


Een kleine week later zag ik het concert van de Editors, niet in een klein sfeervol kroegje, maar in de niet bijster gezellige kolos de Heineken Music Hall. Ik kende de band niet erg goed, eigenlijk alleen van eerdere Pinkpop- en Lowlandsregistraties op tv waarbij de band (te) regelmatig voorbij kwam. Ik had niet erg hooggespannen verwachtingen vooraf, maar het optreden viel me honderd procent mee. Het begon wat sloompjes met de openingstrack van hun laatste, niet al te sterke laatste cd, maar al snel stapte de band over op hun kenmerkende bombastische rockgeluid met veel invloeden uit the eighties (Simple Minds, U2, Echo & The Bunnymen) dat het wat mij betreft prima deed op het podium, ook al vanwege de overtuigende zang van Tom Smith. Origineel? Nee. Over de top? Regelmatig. Opzwepende liveband met een bij tijd en wijlen behoorlijk sexy geluid? Jazeker.


2 opmerkingen: