dinsdag 9 juli 2019

Miss Montreal gaat meer genieten van het leven


Miss Montreal, de band van de Amersfoortse Sanne Hans, komt met haar vierde programma naar de Nederlandse theaters. In ‘Fu-Fu-Fu-Fuck it’ staan alle ervaringen centraal die Sanne de afgelopen twee jaar opdeed. De aftrap van haar tournee vindt plaats in De Flint.

Het is bijzonder zeker om je voorstelling te beginnen in je thuisstad …

“Ja, dat is natuurlijk erg leuk. In 2015 stond ik voor de eerste keer in De Flint. Het publiek is altijd erg enthousiast in Amersfoort, of je hier nu wel of niet woont overigens. Maandag ga ik er al de lampen ophangen en het geluid doen. Het is fijn dat ik daarvoor niet naar Harderberg hoef. Ik ga er lopend heen, en kruipend terug haha”

Foto: Mark Uyl
De titel van je show is Fu-Fu-Fu-Fuck it’. Kun je die uitleggen?

“Ik heb 11 jaar geknokt voor mijn plekje in de Nederlandse muziekscene. Daarbij ben ik alleen maar bezig geweest met wat er beter kan. De laatste jaren heb ik het gevoel dat ik er ben. Ik ben wie ik ben en hoe ik ben. En ook al kom ik niet de hele tijd op tv, en heb ik niet altijd een hit: Ik doe mijn best, maar ik ga niet alleen nog maar werken, werken, werken. Ik ga meer genieten van het leven en maak me niet meer druk om wat de mensen in de muziekwereld van me denken. Ik heb zoiets van: Fuck it!”

In hoeverre zien we dit terug in de voorstelling?

“De theatershow laat zien dat ik me niet meer zo snel uit het veld laat slaan. Ik hoor heus wel eens wat he. Ik neem de ruimte om mijn privéleven op te bouwen. Dat gaat heel goed nu en dus ga ik weer mooie liedjes schrijven, en kom ik weer op tv, etc. Daar vertel ik over in de show.”

Het lijkt alsof je altijd erg bezig bent geweest met wat anderen van je vinden, ondanks je succes.

“Als je jong bent en je maakt mee wat wij als band meemaakten, ben je altijd wel een beetje op je hoede. Je vergelijkt jezelf ook steeds met anderen: hij heeft die hit en staat op dat festival en wij niet. Dat heb ik nu niet meer. Ik ben relaxter dus.”

Dat is goed om te horen. Kun je nog iets meer over de show vertellen?

“Elke show van ons is anders. Wel is er altijd een rode draad. Deze keer vertel ik persoonlijke dingen over mijn dagelijkse leven, en over mijn favoriete restaurant, mijn bezigheden bij The Voice en Vrienden van Amstel. Ja, ik geef ook een inkijkje bij die programma’s. Dat de mensen gaan denken: nou nou.”

Wat kan het publiek nog meer verwachten?

“Tijdens de show staat een koelkast en een bank op het podium. Het lijkt een beetje op mijn woonkamer. Ik nodig mensen uit om daar lekker plaats te nemen en maak een selfie met hen. Ook deel ik drank uit en verstop ik bier onder de stoelen van mannen van wie ik weet dat ze mee moesten van hun vrouw haha. Daarnaast verkopen we grappige sokken, en mokken met mijn hondje erop afgebeeld. Het wordt heel leuk dus.”

En qua muziek?

“We gaan hele verrassende dingen doen, zoals Nederlandstalig, blues en jazz. Muziek die de mensen niet zo snel van mij verwachten. Natuurlijk speel ik ook de bekendere nummers, maar wel in een heel ander jasje. En wat heel bijzonder is: voor de eerste keer speel ik met een strijkkwartet van cello en viool.”

Heb je na al die jaren eigenlijk nog last van zenuwen?

“Voor de eerste avond van een tour ben ik altijd fucking zenuwachtig. Maar dat laat ik de band wel eerlijk weten: “Nou jongens, het kan vanavond helemaal fout gaan.” Ik heb het geluk dat iedereen dat wel trekt bij mij. Maar het gaat altijd goed hoor!”

Eerdere publicatie in het AD Amersfoortse Courant.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten