maandag 13 mei 2013

Herencia Latina


Het druilerige weer nodigt uit om nog even in Spaanse sferen te blijven. De afgelopen week heb ik veel naar Spaanse muziek geluisterd, met name naar Paco Peña. In Theater Carré te Amsterdam zag ik enige jaren geleden een spetterend optreden van deze Spaanse gitaarvirtuoos. Van flamencozang word ik na korte tijd lichtelijk nerveus, maar de "bulerias", de "alegrias" en de "rumbas" op Spaanse gitaar kunnen me zeer bekoren. Een rumba waar ik zelf enige tijd op heb gestudeerd is 'Herencia Latina', eveneens van Paco Peña. Mijn gitaarleraar van toen had zelf lesgehad van de Spaanse grootmeester. Tot kramp in de vingers aan toe heb ik het stuk geoefend en als ik een goede dag heb kan ik het nu herkenbaar spelen. Enfin, van een hele andere orde is de flamenco-gitarist uit Cordoba zelf met dit vurige 'Amanecer Arabe'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten