maandag 19 augustus 2013

Jong geleerd


Wat ik zoal goed vond op Lowlands 2013 (voor zover je dat vanuit je luie stoel kunt beoordelen op basis van een of twee vertoonde nummers op tv): Villagers, The Veils, James Blake en Jake Bugg. Nick Cave zal ongetwijfeld een hoogtepunt zijn geweest, maar van dat optreden heb ik nog niets gezien. Ook was er een Nirvana-eerbetoon door een aantal bands (o.a. Moss) dat niet helemaal uit de verf kwam. Alleraardigst vond ik het concert van een piepjonge, branievolle band uit Eindhoven: Mozes and the Firstborn. Nou ja, concert: ik zag slechts een nummer, 'Skills', dat volgens mij ook al een hitje is (geweest). Niet zo gek, want het is bijzonder catchy. De band doet geen moeite om origineel te klinken: er zijn talrijke verwijzingen naar de sixties en garagerock. Ook de vroege Stones klinken door in sommige van hun nummers. Maar het jeugdige vijftal straalt een aanstekelijk enthousiasme en spelplezier uit. En pakkende liedjes schrijven kunnen ze.


                          

Geen opmerkingen:

Een reactie posten