maandag 19 augustus 2013

Visage


Zo af en toe is het lekker om je als midveertiger (ja ja) onder te dompelen in de muziek van de jaren 80. YouTube is daarvoor het middel bij uitstek. De aanleiding deze keer was een artikel op 3VOOR12 van Gijsbert Kamer over de beste songs van 1978. Fijn om te lezen dat The Police op 1 stond ('So Lonely') en Madness ('Night Boat to Cairo') op 2. Beide bands waren ook mijn favorieten toentertijd. Op The Police kom ik later nog wel terug. Een nummer dat twee jaar later verscheen is 'Fade to Grey' van Visage. Van een hele andere categorie en ik weet eerlijk gezegd niet of het in die tijd als goede muziek werd beschouwd, maar sinds het nummer op een jaren 80 verzamel-cd staat voor in mijn auto, heeft het me bij de kladden. Vraag me niet waarom: het is helemaal mijn smaak niet. Maar de volumeknop gaat steevast een tikkeltje harder als ik het intro hoor. Het nummer brengt me terug naar begin jaren tachtig, maar de precieze herinnering krijg ik niet te pakken. Zal vast iets met meisjes te maken hebben ...   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten